Ga direct naar inhoud

Tijdreizigers

Leer hoe je een game maakt door middel van paper prototyping

Blauwe golf

Gamen iets wat je in je eentje doet op je zolderkamertje? Dat is het allang niet meer! In deze workshop nemen we een kijkje in de verrassend rijke (én Nederlandse) geschiedenis van videogames. Centraal daarin staat de vraag: wat maakt een game nou leuk om te spelen? Door middel van begrippen als gamedesign en paper prototyping zoeken we hier een antwoord op.

Daarna ben jij zelf aan de beurt. Werk in een groepje aan een concept voor een eigen game waar jij de keuzes maakt: wat zijn de puzzels, power-ups en punten? Het eindresultaat presenteer je middels een zelfgemaakte stopmotion-video.

Ondertussen mag je je eigen game-skills testen in de installatie Tijdreizigers. Deze escaperoom-on-wheels steekt het Nederlandse spel Vakantieracer* in een nieuw en interactief jasje, waar je elkaar nodig hebt om verder te komen. Behaal jij de highscore?

*Vakantieracer (2000) is gemaakt door de Nederlandse gamestudio Davilex als sequel van het populaire A2-Racer (1997). Deze games zijn vereeuwigd in het archief van het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid.

Groepsgrootte: maximaal 30 leerlingen per workshop

Niveau: geschikt voor bovenbouw voortgezet onderwijs en MBO

Tijdsduur: 240 minuten

Goed te combineren met: De aanvullende workshop ‘de basis van
gamedesign’ op de school zelf, gegeven door een echte game designer. Hierin wordt via paper prototyping een game-level ontwikkeld.

Kosten: € 500